BAKING FRIDAY

Afgelopen week heb ik wat geëxperimenteerd met gezonde ingrediënten om zelf muesli repen te maken. Het is gelukt! Een lekker tussendoortje zonder suiker en boter. De kant en klare repen blijven wat mij betreft in de winkel liggen, ik maak ze voortaan zelf.

baking friday gezond tussendoortje muesli repen baking friday

Prak 1 banaan met een vork fijn, voeg ongeveer 35 gram havermout toe en meng dit goed met elkaar. Dit is mijn basismengsel.

Vervolgens heb ik er nog een handje lijnzaad, wat grof gehakte amandelen/walnoten, 1 eetlepel pindakaas, fijn gesneden dadels en rozijnen bij gedaan.
Eigenlijk kun je van alles toevoegen. Kijk gewoon wat je in huis hebt en probeer het uit. Ik heb er twee gebakken en voegde in plaats van  lijnzaad sesamzaad toe en deed er ook een appel en wat kaneel in, de pindakaas liet ik achterwege.
Maak de appel wel goed fijn, mijn stukken waren iets te groot en dan valt de reep snel uit elkaar.

Is het prakje te stijf voeg dan nog wat geprakte banaan toe. Ga er gewoon mee experimenteren, heb ik ook gedaan. Op dit moment staat er alweer één in de oven met fijgeraspte wortel en agavesiroop, ik ben benieuwd naar jullie combinaties!

Ik bak ze in een cakeblik bekleed met bakpapier.
Verdeel het mengsel over de bodem,  goed aandrukken met een vork en trek met de vork mooie lijnen. Dan 35 minuten de oven in op 180 graden, de tijd en aantal graden kan per oven iets verschillen.
Echt het is zo makkelijk,  snel klaar en nog lekker en gezond ook, wat wil je nog meer!

nelleke langius

2 thoughts on “BAKING FRIDAY

  1. Ha Nelleke,

    Ik heb ze ook geprobeerd hoor. Op mijn logje kun je zien dat ze bij mij -ondanks mijn antibakkunsten (alles mislukt altijd bij mij)- toch best mooi zijn geworden en belangrijker nog: heel lekker!

    Dat brood ziet er ook prachtig uit. Wie weet durf ik dat ook een keer aan en wordt ‘t een keer geen baksteen :).

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *